söndag 9 januari 2011

Gott Nytt smalt År..

Så var då julen och nyår förbi för denna gång. Det har faktiskt funkat riktigt bra även matmässigt. Jag har inte brytt mig speciellt i vad jag ätit och visst talar vågen om för mig att jag inte heller brytt mig men jag ligger fortfarande inte över 65 kg och det gillar jag. Jag ska ner ett antal kilon till men det får jag börja jobba med nu efter jul.

Läste ngt häromsistens som verkade vettigt. Det handlade om att ge sin kropp lite slack. Dvs vara lite snäll med sig när man har gått igenom en hård diet och tränat mycket. Dels för att kroppen annars sätter sig på tvären och tjurhåller sina kilon (den får får ju så lite mat så då håller den i all tillförsel av näring, allt vad den orkar) och sedan för att man rent mentalt måste ge sig lite credit för sina framsteg. Jag har gjort det i jul! MEN jag har tränat i alla fall. Gått mina 10 000 steg (minimum) och hängt på Friskis & Svettis. Min stegräknare gick i taket häromdagen den slog i 999 999 steg och sen ville den inte räkna ihop flera steg sen. Dessa hade gåtts på 89 dagar....om jag räknar snabbt så blev det i snitt 11 236 steg om dagen. Rätt OK. Nu är stegräknaren nollställd och jag har börjat på ny kula.

Gillar Friskis & Svettis bättre än gympan på Itrim, det känns lite fräschare bara. Har sprungit på löpbandet på F&S ganska mycket eller kört cross trainer. Igår blev det 45 minuter på cross trainern. Det brände 480 kalorier det... Skulle egentligen tränat idag också men jag hade faktiskt lite träningsvärk så jag valde att låta bli. Men dryga 10 000 steg har det blivit i alla fall.

I morgon börjar jag jobba igen efter en låååång ledighet. Vet inte riktigt hur det känns ännu. Men jag vet att jag vänt dygnet och att det tog mig ett tag att göra det. Mer än en vecka in på min ledighet vaknade jag 7 på morgonen och var följaktligen supertrött kl 22 men nu har det ordnat till sig...vaken till 3 och sova till 10..:-)

Har inte plockat bort julen riktigt än väntar till helgen med det, har ingen brådska känns det som.

I morgon blir det nya tag, Mattag, jobbtag, mittivinterntag och väntapåvårentag....

God fortsättning på er!

1 kommentar:

  1. Så inspirerande och kul att följa din resa nu när jag själv börjat.
    Heja kämpa på :)

    SvaraRadera

Snälla kom med glada tillrop och pepp!