söndag 19 december 2010

Nymätt om rumpan.....

Trodde nästan inte att det var sant...Började på 114 centimeter i rumpmått och efter 12 veckors träning och att äta som man ska är det måttet nu 14!! cm mindre. Jag har alltså numer 100 cm runt min nya bakdel. Det är ju då inte så konstigt att allt ramlar av mig....Oj, oj, oj jag måste nu inhandla nya kläder, stackars mig....:-)

Har gjort sånt där som man gör innan  jul. Städat skåpluckor och hyllor och torkat av och skurat fläkt och skrubbat ugnen. Typ sånt som man aldrig hinner annars.

I morgon ska jag fixa lite slingor i håret (skulle ju sluta sååå tidigt i fredags men det blev förstås inte alls det som vanligt) men i morgon har jag bestämt tid så jag måste sluta i tid... Sedan är det bara tisdag och onsdag kvar. den 23:e är jag ledig och det ska jag vara fram till den 10 januari (nästan jag jobbar lite 4:e och 5:e) . SKÖNT, för hösten har varit hysterisk.

Igår var jag på Friskis och sprang. Det blev 5 km och det var fan så jobbigt... Funderar om jag ska ta en tur dit i kväll också men jag får se om jag orkar det idag...Gått 12 787 steg i ganska mycket snö. Det känns ju nästan som om det räcker men jag har inte riktigt bestämt mig än...

Nästa vecka blir det julgodistillverkning. Bla ngt som heter Mariannetryffel.....smaskigt. Så här gör man och det är inte alls nyttigt men väldigt gott....så egentligen nyttigt då man blir lite glad i själen av dem och man behöver ju inte äta upp alla samtidigt...:-)







Ungefär 40 st smarriga Mariannetryfflar
30 Mariannekarameller
250 g mörk choklad minst 55%
1 dl vispgrädde
200 gram vit choklad


Gör så här:

  1. Krossa Mariannekaramellerna fint i mortel. Inga stora bitar ska vara kvar.
  2. Värm grädde i en kastrull. Ta av den från plattan och rör ned Mariannekrosset och finhackad mörk choklad. Rör tills det smält.
  3. Låt blandningen svalna i kylen i en timma. Forma små bollar av smeten och låt stå i frysen i ungefär en kvart.
  4. Smält vit choklad mha vattenbad. Ta ut tryfflarna ur frysen och doppa dem mha en gaffel i den smälta vita chokladen. 
  5. Låt torka och förvara i kylskåp gärna i ngn annans kylskåp för de är nämligen varning för att man äter upp alla på en gång annars...:-)

Receptet är hämtat från Tasteline och bilden likaså....


Det är ju faktiskt sånt som får rumpor att bli stora, för att vara en party pooper men som jag säger hela tiden till mig själv nu. Om man inte äter det varje dag och tränar dessemellan spelar det ingen roll, det här är ju att leva. Det gäller bara att göra ett aktivt val och sedan stå för konsekvenserna av det valet. Vill jag äta gotta, bullar, kakor eller bara mycket mat ja då kan jag göra det men då får jag träna lite mera då. Springa på bandet, eller i skogen, gå ut och gå, cykla på gym eller ute eller bara stå och hoppa upp och ner ett tag då om det skulle vara det som absolut passar bäst för stunden, men jag måste träna rör bort bullen. Eller som ett alternativ skita i och äta den. Det är den enkla slutsatsen jag dragit av mitt medlemskap i Itrim. ÄTA och TRÄNA! Det går ju inte att sluta att äta!! Jag tycker faktiskt att det bästa med Itrim är att jag nu börjat träna för det har jag inte gjort tidigare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!