lördag 4 december 2010

Hallå!

Är nu färdig med mina 12 veckor och det känns bra. Landade på mellan 64,4 och 65 kg lite beroende på dagsformen och vad jag stoppat i mig. Ska försöka ta mig ner till 60-62 där någonstans då slutar nämligen min man att snusa har han sagt....

Köpt ett Friskis & Svettiskort sedan sist jag tittade in här. Får en peng från jobbet som jag tyckte var lämpligt att lägga på ett ställe som hade både löpband, styrkemaskiner och en massa annat bra. Har tyckt lite si och så om det stället tidigare men blev väldigt glatt överraskad när jag kom dit ..Det är ju som vilket gym som helst. Töntighetsstämpeln har de tvättat bort helt och hållet.

Varit på peppsamtal nr 2 dvs det samtal som man har när man närmar sig sitt mål. Jag har tappat 16 cm i midjan! Gick från ett midjemått på 90 till 74 cm. GILLAR!

Men jag känner det att det är väldigt lätt att gå upp i vikt igen. Jag var på julfest på jobbet förra helgen. Åt och funderade inte så mycket alls. Drack och åt och mådde gott helt enkelt. På lördagen tog jag och gick ut med en kompis och drack lite drinkar och en och annan cider och det syntes på vågen. Men då får jag väl träna lite mera då.

Springer 5 km på 30 minuter utan att dö och jag är mycket stolt över mig själv. Springa 5 km tidigare, tyckte jag att andra fick göra eftersom jag verkligen hatade att springa. Men det är ju så skönt. Ser att jag går i snitt 11 000 steg om dagen. Det är ju hundstackarn som får hänka. Känns ibland lite motigt för det har varit riktigt kallt här ett tag och sedan jobbar jag så galet mycket.

Resandet har lugnat ner sig lite nu. Eller tills nästa vecka då. Då jag åker ner till Storstan på måndag, hem samma dag bara för att åka dit igen onsdag kväll, jobba natt och hem på torsdag. De dagarna är inte kul. Jag blir så  trött.

Det luktar saffransbröd här nu. Mina tjejer håller på att baka. Det blev nog dubbla satser eller de bakade av 2 liter så förhoppningsvis finns det en eller annan bulle kvar till jul. Det brukar se ut som vi fått besök av en gräshoppssvärm. Det schvissar till och sen är allt slut...

Faktiskt tagit lite flera bilder. Inte tagit ngt sedan v 7. Kanske inte så stor skillnad men jag sätter in slutbilderna i alla fall.





Ser att jag har fått en lite annan form på min rumpa i alla fall. Kommer nu i brallor i storlek 40 och ibland 38 med min nya snygga rumpa :-). Nu kan jag ju välja det jag vill ha inte ta det jag kommer i. Min fulfula fläskbild ska nog ersättas av en lite snällare bild. Rätt häftigt vad 12 kg kan göra på en kropp.

Jag har ätit chips, bullar, pepparkakor, nån macka, ostkrokar och annat smask. Men, INTE HELA TIDEN och jag känner att jag VILL träna vilket naturligtvis är det som reglerar vad jag kan stoppa i mig. Det är inte alltid så kul men så galet skönt när det är gjort. Framför allt jag vill inte se ut som en tjock tant igen! Mår bra! Är trött, men det är vinter, kolmörkt och jag jobbar alldeles för mycket men jag mår bra i alla fall. Går och går och går och det är härligt!

Nu har isen lagt sig här i vår parasitdrabbade lilla stad. Ett jättegäng människor har blivit drabbade/smittade. Magsjukeparasiten härjar vilt. Inte nog med att den infekterar gm vattnet. Om man träffar ngn som är parasitinfekterad/magsjuk smittar den som en vanlig magsjuka.

Det hörs som om det kommer att ta flera månader att få ngn bukt med parasithelvetet. Vi kokar således allt vårt vatten så nu smakar vattnet som det gör i Uppsala ungefär, dvs helt vansinnigt läskigt.....

Nu ska jag ta ytterligare en tur med vovven. Det verkar vara dags nu.

Återkommer! :-)

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad duktig du är!! Inspirerande!! Skall själv börja efter jul. Hade chansen att hoppa på sista kurstillfället för året i November men fegade lite. Tänkte vara med om julen först... Skall till Sicilien i slutet av maj och tänkte då inte behöva skämmas för min kropp. Hoppas jag kan vara lika duktig som du! Bra idé med bilder. Det skall jag också fixa. Kan vara bra att ha som bevis om det känns tungt. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har precis hittat till din blogg! Jag måste börja med att säga grattis till dina fina resulat!

    Jag har också en viktblogg som jag startade för ca 7 veckor sen och jag går ut hårt, precis som du gjort med att lägga ut bilder på mig själv i underkläder! Jag menar finns det något mer motiverande ;)

    SvaraRadera
  3. Visst ser man skillnad! Grattis! :)

    SvaraRadera

Snälla kom med glada tillrop och pepp!