fredag 20 augusti 2010

I väntan på att......

mitt nya liv ska börja fixar jag väl en blogg då. 
Jag:
45 år, mamma till tre tonårsbarn, gift, arbete, hus och alldeles för kort för min vikt.
76,5 kg var det visst för någon dag sedan och jag är bara 164 cm lång. Hugaligen! Ganska liten längst uppe och längst nere men det är det där mittenpartiet som gör eländet. Jag är "päronformad" eller helt enkelt är "päronformen" personifierad. Rumpa som en större ladugårdsdörr och dito lår. Magen hänger numera en liten bit  över troskanten vilket jag tycker är hemskt. 
Nästa vecka är det dags för informationsmöte på Itrim, den 1 september ska jag på hälsokontroll och ska även starta den självalda svältkuren på 12 veckor och sedan börjar det verkliga jobbet med att äta rätt (och tycka att det är OK hela tiden och faktiskt få till en smalare vardag). Jag springer av och till (mest av i ärlighetens namn) och är ute och går med hunden varje dag men det verkar inte kroppen fatta. 20 september börjar jag i den grupp som förhoppningsvis ska stötta mig och vi ska stötta varandra under hela "svältkuren". Meningen med bloggen är nog mest av egoistiska skäl dels att sätta in hemskbilder på mig som förhoppningsvis i slutet på "svältkuren" inte är så hemska längre. Sedan blir det ju en dagbok. Jag har sedan tidigare en blogg men där är jag mycket mera öppen med vem jag är och det har jag ingen lust med just i detta forumet. Här blir det nog "huvudlösa" bilder, dels för att jag vill sätta in bilder i bara BH och trosor och inte gapa ut för hela världen att det är jag som ser ut så och sedan kan man mycket lättare säga precis hur det känns då.....
Förhoppningsvis kan jag agera inspirationskälla åt andra som befinner sig just där jag är just nu, nämligen i fläskträsket...:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!