lördag 21 augusti 2010

Nystädat....

Jag tycker verkligen att det är trist att städa men det måste ju göras i alla fall tyvärr och det blir ju aldrig klart för allt envisas med att komma tillbaka. Vi har en hårig hund som nu dessutom har innehållit fästingar på sista tiden.... de är ju så äckliga!! I går när vi sprungit åkte hon i i duschen så nu har vi en nybadad, garanterat fästingfri  och fluffig vovve. Eftersom hon är en sovaisängenhund gäller det att hon är hyfsat ren. Tänkte sätta i Frontline i hennes nacke (fästingmedel) men jag får se hur jag gör det är ju inte så länge kvar tills kylan förhoppningsvis utrotar allt av fästinkarraktär. I den delen av Sverige där jag bor har vi inte haft fästingar tidigare så jag surar nu när de kommit hit

Pillade med att sätta på lösnaglar på en av döttrarna igår. Det visade sig att jag var en naturbegåvning på det för det blev riktigt bra. Använde tippar och gelé inte med uv-ljus utan jag hade en aktivator.

Nu ska jag snart titta på senaste delen av True Blood...det är så himla bra!

Funderar över Itrim-kuren. "Kursen" varar i ett helt år och inleds med en svältkur på 12 veckor där de allra flesta tappar ca 15-18 kilo. Kuren innebär att man äter måltidsersättning istället för mat under 12 veckor. samtidigt som träning är en vital del av alltihopa. För min del blir det nog inget problem då jag faktiskt rör mig ganska mycket. Går gör jag ju nästan varje dag i alla fall sådär 10 000 steg eftersom vi har hund. Mina dryga 76 kg låter kanske inte så mycket men allt sitter ju på mitten på mig vilket innebär att det ser helt galet ut. Ja det var väl ungefär det jag hade på hjärtat just nu... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!