söndag 3 oktober 2010

Dag 29

Bråkat med min stegräkanre idag. Måste nog tyvärr köpa en ny. En som jag köpte på Stadium för 200 kr,  åkte i golvet så den dog. Sedan köpte jag ytterligare en på Claes Ohlsson  för 99 kr, den har funkat klockrent men lade ner idag av ngn anledning. Stadiumräknaren återuppstod idag men den nollställer sig hela tiden, konstig apparat. I morgon ska jag köpa en riktig. Det ska finnas en jättebra på Claes Ohlsson för ungefär 4-500 kr. Men håller den så är det värt det. Innan räknaren la av var jag uppe på ungefär 13 000 steg i alla fall så mina steg har jag tagit.

Min kärlek firar födelsedag idag. Det blev presenter vid frukost. Fixade och donade lite här och kl 13 kom tjocka släkten :-) Mera presenter. Bla fick han ett presentkort för två personer på en restaurang här i stan. De har vansinnigt god mat där så när jag är klar med detta ska vi gå dit och äta han och jag. Sedan fick han en jättefin korg med frukt, ost och kex och två biobiljetter och en god flaska rött vin. Härligt med födelsedag, även om den inte var min :-). Jag drack kaffe med en halv Cappuchino. Sedan tog jag en liten liten tårtbit, ja jag vet att jag kanske inte skulle det men nu gjorde jag det i alla fall. Gått några prommisar på ungefär 7,5 km idag härligt.

Till middag blev det stekt oxfile 100 gram och 250 g sallad och en matsked avokadoröra. Att försöka komma upp i 100 kalorier på bara sallad är inte det lättaste men mha avokado funkar det fint.

I morgon ska jag gå på mitt andra gruppmöte, spännande. Men jag vet att det gått bra.

Dottern som spelat fotboll kom hem idag. En vinst och en oavgjort i bagaget så väntar kvartsfinal i SM flickor 16. Hon hade gjort 1 av målen på en hörna.Sååå kul!

Förhoppningsvis blir den andra dottern kry i sin rygg snart så hon också kan vara med. Hon har varit borta från fotbollen sedan sportlovet och inte kunnat varken spela eller träna men förhoppningsvis blir hon snart så bra att hon kan börja vara med igen.

Sonen har varit och hälsat på sin tjej som bor en massa mil härifrån. Tyvärr så är väl SJ inte mina bästa kompisar nu, då tågen kan tydligen helt enkelt bara kan ställas in och de ersättningsbussar som utlovats åker iväg även om de lovat att vänta inkommande resenärer. Sonen får lov att åka hem i morgon istället på grund av det. Iofs lider de ju inte av att få en dag till tillsammans...

Höst är ganska mysigt i alla fall. Tänt massor med ljus och mysfaktorn är på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!