lördag 9 oktober 2010

Dag 35 - lugnare på hungerfronten....

i går kväll bara fortsatte det. Jag tror att jag satte i mig 5 eller 6 havrekex till....... Men å andra sidan räknade jag kallt med att det skulle komma en ny dag idag då jag inte skulle få helt bryt om jag inte åt en massa havrekex, så mitt dåliga (farliga) samvete kom av sig. Är det inte det som är att leva? Inte tusan vill jag få dåligt samvete över att jag äter, då tror jag att man är väldigt farligt ute. Som jag sa igår så gäller det ju att inte få "femellersexkexbryt" varje dag och flera gånger om dagen. Jag är ju på väldigt god väg att bli en sundare och smalare människa i alla fall.

I morse vägde jag mig utan kläder och den stod på 69,1 - så lite har jag inte vägt på jättelänge. Känns kanon!!

Tog en morgonprommis med vovven och sedan åt jag havregrynsgröt med mjölk och hemgjord äppelmos. Mums! Gjorde gröten på Axas blandgryn och vips var gröten bara 110 kalorier. Snålade in lite där....

Drog in på stan en sväng och inhandlade lite mera ljus och småplock. Vovven fick ytterligare ett reflexhalsband, en kam och lite giiiiisöron. Det tycker hon är det godaste som finns. Hämtade brudar som sovit över hos en polare och sedan drog vi hem igen. Jag mutade ut min make på en långis. Drog in på stan en sväng till, men gåendes med vovven denna gång. Är på jakt efter ett par svarta stövlar i skinn men jag har inte hittat några än. Lite klack och spännen är det jag spanar efter, men eftersom jag envisas med att ha 37 på fötterna blir oftast skaftet för tighta och så går de bort..... Men egentligen tycker jag inte att det är så snyggt att ha brallorna instoppade i stövlarna ...eller, jo det tycker jag visst det, på andra är det snyggt, men inte på mig. Jag får väl leta när jag är i storstan då.

Häromdagen fick jag reda på att jag förmodligen ska åka till Indien i jobbet. Ska bli riktigt fränt. Vaccinerar mig mot allt elände på onsdag och sedan ska det beställas biljetter. En vecka ska vi vara där. Resan tar ungefär 10 timmar kollade jag upp, ja eller flyget från Frankfurt om vi nu åker dit och mellanlandar.

Varit iväg på några långresor tidigare också men det var till Kina...Shanghai närmare bestämt. Otroligt häftig stad. Har ni möjlighet, ÅK DIT!! Vi hade förmånen att ha ett par polare som bodde där och kunde bo hos dem. Sedan hade vi bra guidning och väldigt trevligt sällskap hela tiden så jag och maken åte dit. För ungefär ett år sedan drog jag till samma polare igen. Alldeles solokvist den gång, jag hade just blivit arbetslös och slickade mina sår med en resa långt bort, hade samma trevliga sällskap som gången innan och så finns det ju massor med rolig shopping. Det kan göra den allra  ledsnaste glad :-)  BTW de har underbar smal mat där, massor med goda grönsaker och ja bara supergott käk!! Nu har polarna flyttat till Peking i stället, så jag undrar om vi inte måste åka dit och hälsa på också...:-)...men först nu Indien.

Tagit nya bilder igen och de kommer här....nyaste först sedan startbilderna. Hade förresten tappat 6 cm runt varje lår mätte jag idag! Ett par av mina brallor kan jag numera ta av mig utan att knäppa upp dem..... 7 kg gör underverk!! *glad*



Ja, skillnaden är kanske inte så dramatisk från förra veckan men desto mer från för 5 veckor sedan. Men jag har fortfarande en redig rumpa....:-)

Tyvärr har jag inte kunnat träna ngt alls i veckan och ska vial även i morgon men jag ska prova Itrim i Nacka på måndag är planen. Då blir det ytterligare ett tidigt morgonflyg och ett par dagar i Storstan.

Nu ska jag snart göra blomkålspure och äta det med sallad och lite kokkött. 250 kalorier blir den måltiden. Åt bara en skak till lunch så jag vet inte om man får "spara" lite kalorier men det måste väl vara dagsintaget som avgör. Eller????

Jag antar att ni som läser (om det nu är ngn alls som läser) tycker att jag skarvar lite väl, men jag håller mig faktiskt inom 800 kalorier /dag. Jag gör det lite tjorvigare för mig själv än nödvändigt kanske, men betydligt mer uthärdligt. Stegmässigt har jag uppnått 11 342 steg idag and counting....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!