lördag 2 oktober 2010

Efter fyra veckor...

Vaknade tidigt i morse. Fantastiskt höstväder som det har varit ett tag nu. Ena dottern skulle iväg på cup så jag gjorde henne lite sällsis och sedan skjutsade henne till mötesplatsen där bussarna skulle komma.

Åt gröt till frukost, vanlig underbar havregrynsgröt gjord på 1 dl havregryn och 2 dl vatten lite salt och kanel. (135 kal), 1 dl mellanmjölk (45 kalorier) och en matsked blåbär. Dvs frukosten blev 200 kal och den var väldigt god och hemmalagad!! Jag måste säga att jag har väldigt svårt för den här artificiella maten. Jag vet helt enkelt inte riktigt vad den innehåller förutom en massa som jag inte riktigt vet vad det är som står på förpackningen. Vi lagar ju all mat från grunden härhemma så jag tror att det är därför jag är nojjig.....

Idag ska jag äta 100 gram fläskfilé dvs 100 kal. Till det en sallad som ska bestå av rivna morötter, vitkål, lök tomat, stekta champinjoner och gurka. Salladen kan jag lätt få ihop och inte överskrida 100 kal vilket innebär att kalorigränsen inte överskrids denna gång heller. Det är väl skit samma vad jag äter, egensyftet kan ju inte vara att äta pulver, det är ju kalorierna som styr.....och jag ska inte fuska!! Jag har hört att det är ett argument för att man ska äta påsarna att det är lättsamt och att man därigenom inte frestas att överskrida sitt dagliga kaloriintag. Det är klart att det är lättsamt med påsarna men jag tror inte att jag fixar det på påssättet. Får jag räkna ut och fixa själv går det nog lika bra och jag avlider inte innan av leda och läbbig smak.....Men jag kan ju äta lite påse och lite mat i rätt proportioner, huvudsaken är att jag håller mig på 800 kalorier fördelat på fyra gånger per dag..... eller?????

Varit på en förmioddasgsprommis, jag, maken och vovven. det är marknad i stan så vi drog dit och kollade lite. Inhandlade ett par jättefina ullfingervantar, ett par tights och lite julisar...... Stegräknaren tickade på så jag är snart i mål med dagens skörd. Ska snart upp och plocka lite äpplen som jag fått lova att ta. Ska koka äppelmos i stora lass är det tänkt. Sen ska vi plocka undan alla blommor och sånt som har set sina bättre dagar som är ute på gården.Dottern som är hemma bakar för fullt inför makens födelsedag i morgon. Just nu håller hon på med några färgglada kakor som heter Franska macarons eller mandelkakor som man gör i en massa olika färger....och jag ska inte smaka nån bara titta!


Åsså bilderna, de kommer här.....nu först eländet sen....



 Rätt coolt för jag ser ju att 6 kg syns ganska mycket. I morse när jag just klivit upp vägde jag 69,9 Kg härligt att vara nere på 69 kg....:-). Mätte låret också och såg att jag tappat från 70 cm till 64 cm, inte konstigt att brallorna blivit stora.... Sen har det ju faktiskt tagit där jag ville att det skulle försvinna rumpa och lår. Mina armar ser bedrövliga ut men med fortsatt träning kan jag nog få till dem också.....Ja, det var  väl dagens missnöjeskommentar det... Nu ska jag ut och hjälpa maken på gården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!