torsdag 28 oktober 2010

Dag 54 - Halvdag

Hemma i stan igen ett litet tag. Idag jobbade jag bara en lite dryg halvdag. Sedan var det dags för begravning. En kär släkting som gått ur tiden. Min kusins pappa. Fin begravning. Mitt under begravningen svimmade en kille som satt framför oss. Jag och alla andra blev förstås livrädda. Jag drog upp telefonen och ringde ambulans. Killen kvicknade till men låg i bänken och var väldigt blek men han behövde inte åka in till lasarettet utan kryade på sig efter ett tag. Han tyckte att det var väldigt pinsamt att orsaka sån uppståndelse, stackars kille! Man rår ju liksom inte riktigt för att man svimmar så han hade ju verkligen vare sig behövt skämmas eller be om ursäkt. Hur man är..... be om ursäkt för att man blir sjuk....


Efter begravningen som var både vacker och förstås sorglig var det minnesstund i en närliggande byggnad. Det bjöds på lunch/middag och kaffe och tårta. Mycket gott alltihopa. Det är så skönt för jag kan äta utan att få dåligt samvete för jag tycker nämligen inte att man ska få det. Jag kompenserar ju genom att gå lite mera då eller ex åt jag bara en 135 kaloriers mellanmålsbar till lunch och struntar i "fjärdemålet" idag. Ska dricka lite gott te i stället. 


När jag kom hem tog jag och ena dottern och gick ut och gick en långis med vovven. Mätarn stannade på 12 105 steg. Gårdagens skörd blev 12 386. Dottern hade nya skor på sig, ni kan ju gissa om hon fick skavsår.....


I morgon är jag ledig. eller nästan i alla fall. 19,15 flyger jag ner till Storstan igen....sedan jobbarjag natt och så är det dags att sätta mig på ett tåg till Gävle. Sova får jag göra ngn annan gång..


Tänkte försöka sova en stund i morgon bitti men jag är ju så jäkla trött på kvällarna så vi får väl se hur det går med sovandet i morgon, jag får väl helt enkelt tjurligga. Kanske jag kan ligga och läsa ett tag. 


Läser en härlig bok. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Den är så härligt skriven att jag fnissar glatt när jag läser. Den är alldeles ljuvligt formulerad och han använder språket i mitt tycke helt suveränt. Liksom leker med orden så att det blir ett sant nöje att läsa.


Anmält oss till gåsmiddag. Ska äta gås i mitten av november. Svartsoppan lämnar jag över till andra. Jag tycker att det smakar varm rinnande pepparkaksdeg, riktigt läbbigt... Det brukar vara kul för man klär upp sig ordentligt och det brukar vara väldigt trevligt.

1 kommentar:

  1. Åh, den boken håller jag också på att läsa nu. Den är så bra! Man vill liksom inte att den ska ta slut. :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Snälla kom med glada tillrop och pepp!