söndag 19 september 2010

12 046

Det blev dagens stegskörd. Ungefär 5000 tillskansade jag mig gåendes i hällregn. Det var fint när jag började men efter bara en liten stund började det regna. Både jag och vovven blev fullständigt sjöblöta. Fick lov att bli hämtad när jag kom till fram stan så vi kunde åka hem och jag kunde byta om så att vi kunde åka och göra det vi skulle. Kika på en ny soffa, en byggbar, mycket smurtigt reaktion i beige bredspårig manchester. Så nu måste vi möblera om HELA vardagsrummet.

Mannen lagade rotsaksgratäng och till det helstekt kotlettrad. Det blev svårt men jag sörplade läskig morotssoppa som jag försökt göra ätlig men inte lyckats med denna gången heller..och de smaskade godsaker......

Efter "middagen" tog jag, vovven och ena dottern en prommis till. Fantastiskt ljus ute!
Jobbet föresten var ingen hit. Det hon fick göra var att oavlönad sitta barnvakt i 3,5 timmar. När man "provjobbade" betalade de ingen lön så de. Hon kommer inte att gå dit igen. Tydligen var stället ganska sunkit också........Det finns flera ställen i stan.

Tittat på Notting Hill det är en av mina absoluta favvis måbra filmer.

Nu ska det sovas. Natti, Natti!
Published with Blogger-droid v1.5.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!