torsdag 16 september 2010

Dag 12

Just nu är jag jättetrött. Tur att det är fredag i morgon! Det börjar dra ihop sig på jobbet och bli mycket att göra och det gillar jag. Snart har jag jobbat där jag jobbar nu i ganska precis ett halvår och nu de 18:e  är det precis ett år sedan min förra arbetsgivare på fredagen behagade meddela att jag var arbetsbefriad from måndagen. Det är framförhållning och personalpolitik på hög nivå det.
Som tur har har jag fått ett bra jobb som jag trivs bra på. Trivdes bra på mitt andra jobb också men med facit i hand var det nog kanske lika bra att det konkade.....

Åt morotssoppan till lunch idag. De hade ingen vitlökspress på jobbet så det blev att försöka hyvla vitlöken, vilket inte var någon hit....Det enda som hände var att jag luktade väldigt mycket vitlök och soppan blev inte speciellt god, så nu vet jag det....

När jag kom hem tog jag en prommis med vovvven. Just nu står stegräknaren på 10 018 steg så kvoten är även denna dag uppfylld. Funderar på att dra iväg vid 7 i morgon bitti och träna vid lunch. Jag vill gärna göra så så att jag kan gå hem i vanlig tid. Just nu känns det väldigt motigt. Men det är ju så skönt när det är klart.

Ska försöka göra så lite som möjligt i helgen. Bara gå ut och gå och ha det bra. Sen ska det ju röstas förstås på söndag. Är fortfarande inte riktigt säker på vad men jag vet att jag ska rösta på ngt parti inom alliansen.

Snart gjort två veckor och det börjar kännas på mina brallor. :-) Nu på måndag ska jag iväg på min första gruppträff. Ska bli spännande. Då kommer jag också att väga mig för andra gången. Jag gjorde det ju sist 1 september men jag började inte med dieten förrän den 6:e....

Nu ska jag se "Halv åtta hos mig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!