lördag 4 september 2010

Inleder alldeles snart min kur....

I torsdags var jag på mätning och vägning och introduktion till Itrim-kursen. I morgon startar jag.....Lite gruvensamt men samtidigt väldigt skönt att komma igång. Jag får nästan en chock av de bilder jag tänker sätta in nu...


Japp lite har jag att brottas med alltid. 76,1 kg och det ska bli ungefär 60 kg kvar av mig hade jag tänkt. Jag t går i mål vid 64 egentligen men jag får jag se hur det känns då vid 64... First things first...:-)

I kväll ska vi ha middag med några polare ska bli kul. Eftersom vädret är vackert och ganska varmt ska vi grilla till oss lite är tanken. Jag tänkte inte ta i för kung och fosterland vare sig på matsidan eller dryckessidan men grillat är ju alltid grillat. 

I morgon startar jag och då blir det helomvändning och det blir alltså ngn sorts gröt till frukost, soppa till lunch, nåt chokladaktigt till mellanmål och sedan en soppa till middag....totalt 600 kalorier. Så kommer mina dagar att se ut nu i 3 veckor framöver. Men det känns bra att komma igång.
Jag tänkte även träna 3 ggr per vecka och försöka gå ungefär 10 000 steg om dagen. tränar jag kanske det inte blir fullt 10 000 steg men i alla fall så att vovven blir nöjd och glad. 

För några år sedan fick jag av olika anledningar tillfälle att prova en ny "pulverdiet" under två veckor. Första dagarna var pest men sedan mådde jag jättebra. Jag tror att jag tappade ungefär 4 kg på de veckorna och höll det nog ganska bra. Jag lovade mig dock att aldrig hålla på med pulver igen men detta känns annorlunda. Det är ett helt koncept och framför allt en mycket långsiktigare metod så därför tror jag att det kommer att funka... Det kostar ju att var med rätt rejält också men det kanske måste svida någonstans  i detta fall i plånboken för att jag ska ta mig i kragen och genomföra. Jag har bundit upp mig i 1 år så på den tiden hoppas jag att jag lagt mig till med ett antal bra och goda vanor och förpassat ett antal mindre goda och sunda vanor dit pepparn växer...:-)

I och för sig tycker jag nog att jag inte har så många osunda vanor, jovisst tycker jag om kladd och kakor och godis och annat sött och gott men jag går och rör mig relativt mycket. Igår stod min stegräknare på över 15 000 steg och dagen innan 14 900 så jag rör mig.

Jag red tidigare men lade av och märkte direkt att jag la på mig några kilo. Ridning är fortfarande väldigt kul men jag tappade lixom sugen lite, när jag blev skraj för den pålle jag red och skötte om då. Jag hittade på underliga anledningar längst bak i huvet (det blev det ju inte riktigt sant om jag sparade tankarna där och inte sa ngt högt) för att slippa rida och insåg då när jag vågat tänka tanken "på riktigt" att jag skulle sluta att jag faktiskt skulle lägga av eftersom jag faktiskt var rädd, i alla fall för ett tag och tills jag hittar en annan häst.....Vi får väl se hur det går med den saken i framtiden.

Nu ska jag lägga mig i solen ett tag. Härligt väder det är vad vi har vi här just nu....

1 kommentar:

Snälla kom med glada tillrop och pepp!