söndag 26 september 2010

Börjat min fjärde vecka....

men jag vet inte om jag kan äta denna mat.....Den är ju fullkomligt hemsk! Åt gröten i morse som vanligt (men det går att laga själv och det blir ju 150 kalorier och så 1 dl mjölk till det blir ju 200) sedan till lunch provade jag nyheten Moussaka, men herregud det smakade och luktade ju får!! Jag fixar verkligen inte det! Till middag provade jag Chili sin carnen och det var ju ett lågvattenmärke även det. Till kvällsmål blev det en bar med frukt och nötter...äntligen tänkte jag, god! Men efter ett par tuggor växte den i munnen och blev riktigt läbbig även den. Jag funderar skarpt på att äta vanlig mat men naturligtvis försöka laga rätter som är väldigt smala för man ska ju på nåt vis få i sig maten också....

Jag drog i alla fall i väg och tränade idag. Kändes bra. Körde rockringar i dag också tydligen riktigt bra för magen. Svårt i början och jag fick blåmärken av ringen men nu har jag fått in snittsen så det går riktigt bra.

När jag kom hem från träningen hänkade ena dottern och förstås vovven ut på en härlig långprommis. Superfint väder. Fick ihop mina 10 000 steg idag också.

Kokade hallonsylt av 5 kg hallon när jag kom hem. Jag smakade inget alls av den även fast den brukar bli supergod. Jag vill inte ha sylten så söt så jag tog nog bara 13 dl socker till 5 kg bär. Spännande att se hur länge det finns ngn sylt i huset. Det brukar säga slurp så är den slut.

Just ja, jag drog på loppis i morse, älskar loppisar. Bla fyndade jag en splitterny OBH Nordica locktång, en sån där tjock. Den kostar säkert 350 kr i affären. Jag köpte den för 40 spänn. Fyndade även en ny Jamie Oliver kastrull med tillhörande sil. 750 kr  i affären och jag fyndade den för 200 kr. Hon hade köpt en induktionshäll och kunde inte längre använda kastrullen. Sedan fyndade jag lite annat smått och gott. O, vad jag gillar loppisar. Handlade massor med kläder till barnen på loppis när de var små. Det roliga är att man aldrig vet vad man kan hitta för ngt.

I morgon åker jag till Storstan igen. Denna gången bor jag på ett "riktigt" hotell i alla fall. Det ligger en Itrimlokal alldeles i närheten så i i morgon kväll blir det veckans första pass.

Klockan ringer 5, så nu blir det godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!