söndag 12 september 2010

Dag 8

Vaknade tidigt men tjurlåg ett bra tag. Hade jätteont i ljumsken igår efter min prommis men hade inte riktigt ngn lust att erkänna det eftersom alla runtomkring mig sa att jag skulle ta det lugnt och vila istället för att gå långt. Ja, ja de fick väl säga "Vad var det jag sa" då. :-).

Igår åt jag den  förhatliga kycklingsoppan till middag men med den stora skillnaden att jag piffade upp den med 1 klyfta vitlök och en massa vitpeppar....det blev en helt annan soppa nu, gick den riktigt bra att äta. Jag vet inte om man "får" göra det men vitlök och peppar kan ju inte göra ngt alls för min vikt....ja förutom att göra så att jag kan få i mig kycklingsoppan utan att nästan må illa.....

Jag hade ju bestämt mig för att gå på pulsträning idag men det gick ju förstås inte. Just nu känns ljumsken riktigt bra och det kan ju möjligtvis kanske ha något litet, litet samband med vilanet idag....:-) eller inte.....

Drar till storstan igen i morgon bitti. Stannar återigen till tisdag kväll, ska väl försöka få in något träningspass där. Jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer att åka till Stockholm men det blir nog några gånger till antar jag.

I går var det precis ett år sedan jag fick veta att jag skulle bli arbetslös. 11 september är en onödig dag i min bok.

Läst lite bloggar om tappra själar som också har genomgått Itrim. Alla är så duktiga och de allra flesta verkar må väldigt bra. Mina 12-15 kilo kanske inte är så mycket gentemot de 25-30 kg som många andra har att tappa men likafullt är mina kilon lika irriterande och har varit väldigt svåra att få av.

Tidigare idag hittade jag igen ett par jättegamla brallor. Ett par Lewis jeans som jag bodde i. Det är ju sådär 20 år sedan, men de är mitt mål att komma i dem så att de sitter snyggt. Larvigt kanske men jag har haft dem som måttstock i princip i 20 år och inte kommit i dem på lika länge......

På tvn har de ensamma mammorna just tagit över och ska försöka hitta kärleken på en sommar....Jag hoppas att de lyckas.

Ska snart packa klart. Insåg att min dragväska brutit ihop av för flitigt användande så att det är nog bara att investera i en ny.......såsmåningom.

Dagens katastrof...min ena pekfingernagel har gått av. Har äntligen fått långa och fina naglar och så hände det som inte fick hända! Det var en liten reva i den redan från början och när jag plockade ut mattorna idag för att kunna dammsuga rev jag upp en stor bit till och sen var bara att dra av nageln .....Ja, det var väl dagens I-landsoproblem det :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!