lördag 18 september 2010

Dag 14

Har just ätit min gröt till doften av underbart rostat bröd. Helgerna är ju svårast när det lagas god mat och alla är hemma hela tiden. Både jag och min man är duktiga på att laga mat och vi lagar all mat från grunden helt enkelt för att det är mycket godare och vi vet vad maten innehåller. Om vi skulle ställa fram ex Mamma Scans köttbullar skulle ingen äta..... Det kan man enligt mig endast äta när man går i fjällen och steker på Trangiakök eftersom de är lätta att ta med sig....(ja, både köttbullarna och trangiaköket...:-)

Tjejerna kom hem vid 1 i natt ungefär. Den ena av flickorna ska iväg och provjobba i en smörgåsbar idag. Lite spännande eftersom det blir hennes första jobb, förutom sommarjobb då. Vi har manat och sagt INGET SVARTJOBB!!!

Trist väder ute, vovven tvärvägrar hon gillar INTE att bli blöt om fötterna! Hon är en riktig primadonna.

Tagit bilder igen som jag ska sätta in... Här kommer de:
De nyaste först och sedan "innanbilderna".
 Förresten känner jag att det är jättebra att jag gör så här annars tror jag nog att det syns mera än vad det egentligen gör. Jag känner mig ju smalare, brallorna sitter inte lika tight. Men med bilderna får jag ngn proportion på det hela och tror inte att jag är trådsmal ännu...:-) I ärlighetens namn så syns det faktiskt fortfarande inte, tror jag...




Nu när jag sätter in bilderna ser jag ju att det faktiskt syns! Inte sådär så klockorna stannar men jag kan skönja det lite i alla fall. HURRA! Gud vad jag är duktig! Ska träna så svetten lackar i morgon. I mitten av veckan åker jag till Storstan och bor alldeles bredvid ett Itrimcenter så jag ska dit och träna. 

På måndag ska jag på mitt första Itrimmöte, ska bli så spännande dels för att se vad det är för filurer som likt mig tröttnat på att vara tjockisar, sedan blir det ju en rolig resa att följa med på, även deras fram och motgångar.

Kanske ska jag lägga mig och läsa ett tag. Läser en jättebra bok som heter Shantaram av Gregory David Roberts, den är kanon och rekommenderas varmt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snälla kom med glada tillrop och pepp!